Tall Ships

Brik

La Grace

  • Verhaal
  • Feiten
  • Vergelijkbare schepen

Verhaal

La Grace

Replica van de avontuurlijke La Grace uit de 18e eeuw

Deze replica van een historisch Tall Ship uit de 18e eeuw, bezeilt de Zeven Zeeën net als het originele schip met dezelfde naam dat 300 jaar geleden deed. Het doel is om allen die interesse hebben met een historisch schip te zeilen, deze kans te bieden.

Ze werd gebouwd tussen 2008 en 2010 door een groep vrijwilligers vanuit Tsjechië en Slowakije, op een Egyptische scheepswerf in Suez met traditionele middelen. De Brik werd ontworpen door haar eigenaars (Josef Dvorsky en Daniel Rosecky), naar de technische tekeningen die in 1768 werden gepubliceerd in Zweden.

Volgens historische bronnen stond de oorspronkelijke ‘La Grace’ onder commando van de eerste Tsjechische kapitein Augustin Herrman, die o.a. in dienst was bij de Hollandse VOC. Nadat hij hier vertrokken was voer hij vele jaren op het schip ‘La Grace’. Het naar verhouding kleine en kwetsbare schip bracht echter veel prijsgeld binnen in Nieuw Amsterdam, wat zij veroverde op Spaanse galjoenen in het Caraïbisch gebied. Hermann werd één van de bestuurders naast Peter Stuyvesant, die Nieuw Amsterdam naar een nieuwe toekomst leidde.

De La Grace is 23,7 meter lang, heeft een diepgang van 2,8 meter en komt uit Tsjechië.

Gallerij

1 Foto's

Tall Ship La Grace vaart door de zee met andere zeilboten op de achtergrond

Feiten

La Grace

Type

Brik

Vlag

Tsjechië

Thuishaven

Praag

Breedte

6.06

Hoogte

25

Lengte

23.7

Zeil oppervlak

364

Passagiers

000

Bouwjaar

2008-2010

Bezoek aan sail amsterdam

2015

Next

Kruzenshtern

Wil je op de hoogte blijven?

Met het laatste nieuws over schepen, projecten en het programma vaar jij altijd op de eerste rij!